22 okt. 2013

Apporterings kurs..


Apporterings kurs

Då va de äntligen dags för helgens kurs..tidigt i ottan for vi i väg..
1,5 mil utanför Växjö i lilla byn Åryd..Elsa Blomster som höll i kursen är nämligen därifrån
annars bor hon i Göteborg och är en av två som har Blomsterhundar..
Åsa Davidsson va oxå en klippa som hjälpte till

En av mina träningskompisar Linda hade nämligen gått denna kurs i somras och jag
gillade tanken med att klicka in beteendena ...
Men eftersom det va två dagars kurs drog jag öronen åt mig..
för jag vet att jag bara fixar en dag...och det stämde även denna gång
Då jag är helt slut nu med värkande kropp....

Vi började med gripande och avlämningar där jag nu började med target hand ...nu ville jag alltså att han släpper den i min hand istf som innan han kommer upp vid min sida och jag tar den..
kuggarna i den lilla hjärnan jobbade för högtryck....så vi körde lite handtarget först
sedan klickade han vad jag ville..
En lustig sak var att när med hjälparen höll i dummin och han hämtade den duttade han i handen
men när dummin låg på backen kom han in som vanligt..en nöt att jobba på..
kontentan av dessa övningar var en lugnare avlämning..forts följer

Det tråkiga på söndags morgon va att pumpen till vattnet fastnat så vattnet va avstängt
och en slang hade brustit så hela tvättstugan och toan stod i vatten..torkade upp innan jag åkte
men jag trodde de va varmvattenberedaren som  kondenserat visste inte det va en slang så när mannen steg upp va det fullt igen...vatten under plastmattan jippie! det går troll över allt som går sönder och händer här


Elsa Blomster
Lena Gunnarsson

Ha en bra dag


1 kommentar:

hesan sa...

Kul med kurs och nya saker men kan tänka du är trött, det brukar jag också vara... Den tiken du träffade kan vara en valp efter våran Ellen, har för mig det finns en på den sidan sverige :) man tappar kontakten med dom tyvärr.
Träna på nu och ha en härlig höst!
Helena.